Dersin Adı | Halkla İlişkiler Kampanyası |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 309 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeJüriSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Halkla ilişkiler kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gereken stratejik planlama ve yönetim sürecini aktarmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrencilerin gruplar halinde çalışmaları, durum analizi, paydaş analizi, amaç ve hedef belirleme, hedef kitle tespiti, strateji ve taktiklerin geliştirilmesi, uygulama, ölçme ve değerlendirmeyi içeren, bir kampanyanın tüm basamaklarını tamamlayan bir proje yürütmeleri beklenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı Stratejik Yönetim Fonksiyonu olarak Halkla İlişkiler | |
2 | Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci Birinci Aşama: Araştırma Durum ve Örgüt Analizi | Ronald D. Smith (2013) Strategic Planning for Public Relations 4th Edition (Routledge, New York), pp 27-56 |
3 | Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci Birinci Aşama: Araştırma Paydaş Analizi | Ronald D. Smith (2013) Strategic Planning for Public Relations 4th Edition (Routledge, New York), pp 57-92 |
4 | Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci Faz 2: Planlama Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi | Ronald D. Smith (2013) Strategic Planning for Public Relations 4th Edition (Routledge, New York), pp 95-112 |
5 | Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci İkinci Aşama: Planlama Eylem ve İletişim Stratejilerinin Belirlenmesi | Ronald D. Smith (2013) Strategic Planning for Public Relations 4th Edition (Routledge, New York), pp 113-224. |
6 | Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci İkinci Aşama: Planlama İletişim Taktiklerinin Seçilmesi | Ronald D. Smith (2013) Strategic Planning for Public Relations 4th Edition (Routledge, New York), pp 227-328. |
7 | Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci Üçüncü Aşama: Uygulama Stratejik planın uygulanması | Ronald D. Smith (2013) Strategic Planning for Public Relations 4th Edition (Routledge, New York), pp 227-303. |
8 | Halkla İlişkilerde Kampanya Süreci Dördüncü Aşama: Değerlendirme | Ronald D. Smith (2013) Strategic Planning for Public Relations 4th Edition (Routledge, New York), pp 304-358. |
9 | Ara sınav | |
10 | Sektör Gezisi | |
11 | Final Sunumlarına Hazırlık Çalışmaları | |
12 | Final Sunumlarına Hazırlık Çalışmaları | |
13 | Final Sunumlarına Hazırlık Çalışmaları | |
14 | Final Sunumlarına Hazırlık Çalışmaları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sunumu |
Ders Kitabı | Ronald D. Smith (2013) Strategic Planning for Public Relations 4th Edition, Routledge, New York.
ISBN: 9780415506762 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gregory, A. (2015). Planning and managing public relations campaigns: A strategic approach. Kogan Page Publishers. ISBN-10: 9780749468736
Richardson, K. B., & Hinton, M. (2015). Applied Public Relations Cases in Stakeholder Management 3rd edition. NY: Routledge ISBN: 9780415526593
Somerville, I., Hargie, O., Taylor, M., & Toledano, M. (Eds.). (2016). International Public Relations: Perspectives from Deeply Divided Societies. Taylor & Francis. ISBN-10: 9781138860131
Wilcox, D. L., Cameron, G. T., & Reber B. H. (2014). Public Relations: Strategies and Tactics 11th Edition. Pearson. ISBN-10: 9780205960644 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 5 | 40 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 5 | 7 | |
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. | X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. | |||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest